Modern stationsplein.

ProRail
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times


stationshal utrechtUtrecht Centraal wordt vanaf 2016 de plek waar trein, bus en tram naadloos op elkaar aansluiten. Achter de schermen van het nieuwe deel van de stationshal Utrecht Centraal wordt nog hard gewerkt aan de hal met een oppervlakte van 12.000 vierkante meter. Op 31 juli is 5/6 van de nieuwe hal af. Erna wordt het laatste stuk van de hal gebouwd, zodat in 2016 de hele hal klaar is.


Werk gaat door

Dit weekend krijgen treinreizigers op Utrecht Centraal er een spiksplinternieuwe perron bij: perron 8 met de sporen 20 en 21. Dankzij de komst hiervan merken reizigers zo min mogelijk van de klus die voor aankomend weekend op de rol staat: omvangrijke voorbereidingen, nodig om perron 6 en uiteindelijk ook perron 7 breder te kunnen maken. Daarbij gaan de sporen 18 en 19 buiten dienst.

Wat gebeurt er in het weekend van
10 juli 23.00 uur - 13 juli 05.30 uur?
  1. de sloop van 7 bovenleidingportalen
  2. verwijdering van 3 wissels
  3. verwijdering van 400 meter spoor
  4. verplaatsing van 10 palen voor de nieuwe perronkap op perron 6 en 7
  5. sporen op 4 locaties opnieuw aangesloten
  6. verplaatsing van een wissel
Na dit weekend begint de verbreding van perron 6. De werkzaamheden lopen door tot en met maandag 14 september, oftewel week 37.
Meer informatie over de bouwwerkzaamheden bij Station UTrecht Centraal