Utrecht Centraal wordt vanaf 2016 de plek waar trein, bus en tram naadloos op elkaar aansluiten. Achter de schermen van het nieuwe deel van de stationshal Utrecht Centraal wordt nog hard gewerkt aan de hal met een oppervlakte van 12.000 vierkante meter. Op 31 juli is 5/6 van de nieuwe hal af. Erna wordt het laatste stuk van de hal gebouwd, zodat in 2016 de hele hal klaar is.
Werk gaat door
Dit weekend krijgen treinreizigers op Utrecht Centraal er een spiksplinternieuwe perron bij: perron 8 met de sporen 20 en 21. Dankzij de komst hiervan merken reizigers zo min mogelijk van de klus die voor aankomend weekend op de rol staat: omvangrijke voorbereidingen, nodig om perron 6 en uiteindelijk ook perron 7 breder te kunnen maken. Daarbij gaan de sporen 18 en 19 buiten dienst.
10 juli 23.00 uur - 13 juli 05.30 uur?
- de sloop van 7 bovenleidingportalen
- verwijdering van 3 wissels
- verwijdering van 400 meter spoor
- verplaatsing van 10 palen voor de nieuwe perronkap op perron 6 en 7
- sporen op 4 locaties opnieuw aangesloten
- verplaatsing van een wissel