Drukke dagen rondom Utrecht Centraal Station

ProRail
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

werkzaamheden utrechtIn de laatste twee weekenden van maart (21/22 en 28/29 maart) wordt begonnen met de aanleg van twee nieuwe, extra sporen bij Utrecht. Om in de toekomst meer treinen van en naar Utrecht te kunnen laten rijden, werkt ProRail aan de spoorvernieuwing rond Centraal Station Utrecht.  Van 23 maart tot 13 juli 2015 moeten reizigers rekening houden met andere aankomst- en vertreksporen. Een aantal Intercity's tussen Den Haag - Utrecht, Rotterdam - Utrecht en Leiden - Utrecht rijdt met kortere treinen door de beperkte perronruimte op Utrecht Centraal. NS laat zoveel mogelijk dubbeldekkers rijden op deze trajecten. Reizigers in de spits moeten rekening houden met enkele drukkere Intercity's dan zij gewend zijn. 

.

 

Wijzigingen
Voor de nieuwe sporen wordt het perron van sporen 18/19 gedeeltelijk afgesloten. Dit betekent dat er minder perronruimte is. Daarom zijn er van 23 maart tot 13 juli 2015 wijzigingen in een aantal vertrek- en aankomstsporen. Ook rijdt in de spits op drie trajecten tijdelijk een aantal kortere Intercity's dan reizigers gewend zijn. NS laat zoveel mogelijk dubbeldekkers rijden op deze trajecten. Op ns.nl/treinverkeerutrecht kunnen reizigers zien of zij rekening moeten houden met een tijdelijke verandering in hun reis.

Nieuw perron en nieuwe sporen
Utrecht Centraal krijgt twee nieuwe sporen en een nieuw perron aan de Jaarbeurskant. In het weekend van 21 en 22 maart maakt ProRail het perron van sporen 18/19 korter. Zo onstaat ruimte voor de nieuwe sporen, die vanaf eind maart worden aangelegd.

Vanaf 23 maart biedt de Intercity vanuit Den Haag naar Utrecht reizigers weer een aansluiting op de Intercity naar Amersfoort.

In de periode 23 maart tot en met 10 april wijzigt de dienstregeling van de Sprinters tussen Den Haag - Woerden-Utrecht, er rijden minder Sprinters (twee in plaats van vier per uur) op werkdagen tot 20.00 uur.

 Lees ook Naar een nieuw Utrecht Centraal