Vanaf januari 2015 kunnen reizigers via de nieuwe Syntus app een kaartje kopen en reizen met hun smartphone in de bussen en in de trein van Syntus. De volgende reisproducten zijn te koop in de app: bustickets (losse kaartjes), Syntus Super ticket, groepsreisbrief en evenementkaartjes. Deze producten kunnen voor vertrek worden gekocht en op het moment van gebruik worden geactiveerd. Daarnaast kunnen reizigers in de app een digitaal kaartje voor een andere reiziger kopen (ouder-kind) die op zijn of haar smartphone wordt geactiveerd. Via de app is ook de reisinformatieplanner van 9292 te gebruiken..
Met de nieuwe app wordt ingespeeld op de voortdurend veranderende wensen van de consument. Algemeen directeur Cees Anker over de app: “In Engeland bestaat deze succesvolle app al en laat het daar zien op welke wijze gemakkelijk en veilig kan worden betaald en gereisd. Wij willen ook onze reizigers dit gemak bieden
en zijn van mening dat we met deze app onze toegankelijkheid vergroten. Daarnaast willen wij onderzoeken op welke wijze onze gasten reageren op het betalen via een app.”
In de loop van 2015 worden nieuwe functionaliteiten aan de app toegevoegd, waaronder reisinformatie op basis van persoonlijke favoriete trajecten en de mogelijkheid tot aankoop van abonnementen. “De app willen we inzetten als een flexibel middel, waarmee we snel en gemakkelijk op events en reizigersbehoeften kunnen inspelen”, aldus Jeroen Suurmond, manager Commercie.
De app kan in januari worden gedownload uit de Nederlandse en Duitse App Store (Apple) en Play Store (Android).
Leverancier van de app is Corethree, marktleider in technologie voor mobiele tickets in Engeland. Afgelopen maand kochten 305.678 gebruikers via hun apps in totaal 395.129 mobiele tickets ter waarde van € 2,6 miljoen.
____________________________________________________________________________